Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zpracování učebního textu odborného předmětu
Fidrmuc, Stanislav Jan
V předložené bakalářské práci je řešeno téma tvorby učebních textů a učebnic. V teoretické části práce je rozebrána metodika tvorby učebních textů včetně ná-zorů několika odborníků na tvorbu učebních textů. V praktické části je řešena tvorba učebního textu pro odborný výcvik strojní v oblasti programování CNC obráběcích strojů. Konstrukce učebního textu je odvozena z kurikulárních doku-mentů. Dále následuje vytvoření podkladů, obrázků a tvorba samotného učebního textu. Jako příloha je jedna zpracovaná prezentace pro výuku jednoho tématu a jedna kapitola výukového textu.
Lineární algebra na školách netechnického směru
Ulrychová, Eva ; Málek, Josef (vedoucí práce) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Hájková, Vladimíra (oponent)
Práce sestává ze dvou rovnocenných částí - z části zabývající se didaktickými aspekty výuky lineární algebry, a z netradičně pojatého učebního textu Základy lineární algebry, který je připojen jako samostatná příloha. Didaktická část se zabývá výukou matematiky, speciálně lineární algebry, na Vysoké škole ekonomické v Praze, a to jak z hlediska historického, tak metodologického. Součástí je i podrobné vyhodnocení testů znalostí studentů. Závěry jsou do značné míry přenositelné i na ostatní vysoké školy netechnického směru. Učební text má dvě úrovně obtížnosti, je psán formou přístupnou i studentům s horšími předpoklady pro studium matematiky. Je určen především studentům vysokých škol, kde matematika není hlavním oborem, může však sloužit i zájemcům z řad středoškoláků jako úvod do hlubšího studia lineární algebry.
Návrh učebního textu pro tematický celek Barvení vlasů
Šeborová, Lucie
Ve své práci se zabývám vytvořením návrhu vlastního učebního textu, který bude sloužit při výuce Technologie oboru Kadeřník 69-51-H/01 zkrácené studium, který je zakončen závěrečnou zkouškou s výučním listem. Cílem teoretické části práce je popsat funkce učebnice, zhodnotit obsahové, didaktické, jazykové i estetické stránky učebních textů. Praktická část je zaměřena na vytvoření tematického plánu a vytvoření návrhu vlastního učebního textu tematického celku Barvení vlasů pro odborný předmět Technologie oboru Kadeřník - zkrácené studium. Učební text bude rozdělen do jednotlivých tematických celků, které jsou zaměřeny na konkrétní požadavky výuky. V učebním textu jsou zohledněny požadavky na hygienické předpisy, které jsou nezbytné zejména při používání chemických přípravků na úpravu vlasů, vlasové kosmetiky apod. V této souvislosti budou uvedeny i případné zdravotní důsledky při jejich nesprávném použití. Vlastní učební text bude v souladu s připraveným tematickým plánem výuky. Doplňkem mé bakalářské práce bude i začlenění schematických obrázků a fotografií.
Návrh učebního textu pro předmět Fiktivní firma
Ohnisková, Šárka
Bakalářská práce se zabývá vytvořením návrhu učebního textu pro konkrétní učební blok v předmětu Fiktivní firma, který je zařazen do výuky ekonomicky za-měřených středních škol a odborných učilišť. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce je nastínění historie, vývoj a význam tohoto předmětu, popis a srovnání teoretických názorů a doporučení pro tvorbu učebních textů se zaměřením na hlavní zásady pro jejich vytváření. Metodami použitými pro zpraco-vání této části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. Praktická část má za cíl vytvoření návrhu učebního textu doplněného o pracovní listy pro vybrané téma v rámci výuky předmětu Fiktivní firma, včetně návrhu me-todického doporučení pro učitele. Tento text bude součástí přílohy bakalářské práce. Při vytváření učebního textu bude postupováno podle didaktických zásad, které se vztahují k řešené problematice. Právní doložka:Čestné prohlášení Prohlašuji, že jsem tuto práci: Návrh učebního textu pro předmět Fiktivní firma vypracovala samostatně a veškeré použité prameny a informace jsou uvedeny v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování vysokoškolských závěrečných prací. Jsem si vědoma, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 Autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (subjektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity o tom, že před-mětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše. V Brně dne 16. 5. 2019  
Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou
Krejčí, Alžběta ; Kekule, Martina (vedoucí práce) ; Snětinová, Marie (oponent)
Tato práce byla zaměřená na sledování průběhu čtení učebního textu (1 strana učebnice fyziky pro ZŠ) žáky a na to, jaký vliv na něj mají otázky k textu doplněné. Sledování proběhlo metodou oční kamery a výzkumu se účastnilo 12 žáků a 1 vyučující, všichni ze středních škol. Žáci, kteří měli k dispozici otázky, se textu věnovali téměř dvakrát déle. Obecně žáci věnovali minimální pozornost doprovodnému vizuálnímu materiálu (obrázky, grafy). Žáci, kteří četli text s otázkami, obrázkům a grafů věnovali pozornosti více, než žáci s textem bez otázek. Analýzy gaze plotů a rozhovorů ukázaly, že žáci občas vyhledávají nebo si zapamatují pouze klíčové pojmy bez kontextu, což v některých případech vede k chybnému pochopení daného pojmu nebo tématu.
Vytvoření učebního textu pro předmět Anatomie a fyziologie zvířat a jeho vyzkoušení a posouzení při výuce na střední odborné škole v oboru veterinářství
VÁCLAVÍČKOVÁ, Jitka
Práce se skládá z části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá poznatky o tvorbě výukových materiálů a požadavky znalostí z anatomie zvířat pro střední školy v oboru veterinářství. Z tohoto vychází praktická část práce, a to návrh učebního textu na téma Střevo - jeho stavba a funkce. Text byl následně použit při výuce odborného předmětu Anatomie a fyziologie zvířat v 1. ročníku Střední odborné školy veterinární a mechanizační v Českých Budějovicích. Učební text a jeho využití bylo zhodnoceno studenty prostřednictvím dotazníku.
Zpracování učebního textu odborného předmětu Poradenské služby pro 4. ročník studijního oboru Kosmetické služby
Bohatá, Květoslava ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Pro svoji diplomovou práci jsem si zvolila téma tvorby učebních textů pro odborný výcvik studijního oboru Kosmetické služby. Absence těchto kurikulárních dokumentů ztěžuje výuku žákům i učitelům odborného výcviku. Pro výuku jsou často používané texty, které si učitelé odborného výcviku sami připravují v rámci příprav na vyučování a žákům je předávají buď formou okopírovaných listů, nebo jim je nadiktují formou zápisků do sešitu. Mojí snahou je připravit co nejucelenější výukový materiál, který by bylo možné v souladu s tematickým plánem používat k výuce a žákům aby mohl sloužit při domácí přípravě a k opakování probraného učiva. V oboru služeb péče o klienta se zavádějí stále nové a nové postupy, nové technologie, výrobky a přípravky k ošetření, možná i z tohoto důvodu by byl pro vydavatele problém s aktualizací těchto učebnic, a proto na trhu s učebnicemi chybějí. KLÍČOVÁ SLOVA Učebnice, funkce učebnice, parametry učebnice, učební text, školní vzdělávací program
Vytvoření učebního materiálu k výuce MS Excel a jeho využití na střední škole
SÝKORA, Luboš
Tato práce se zaměřuje na metody tvorby didaktického materiálu. V teoretické části popisuji různé metody, které byly dosud použity a ověřeny v praxi. Čerpám z mnoha zdrojů, abych se v bakalářské práci neubíral pouze jednostranně. Praktická část práce ukazuje samotný materiál, který jsem testoval formou dotazníků na stření škole. Obsahem praktické části je také přepis rozhovoru s učitelem výpočetní techniky na této škole.
Vytvoření učebního textu pro předmět Hygiena a technologie potravin a jeho využití na střední odborné škole
MAŠÁTOVÁ, Lucie
The bachelor thesis consists of two parts - theoretical and practical. In the theoretical part are presented basic informatik about the secondary education of veterinary medicine, textbooks, creation of textbooks. Thepractical part describes creation of a part oftextbook on the topic of maturing of meat and its verification in the teaching of the subjekt Hygiene and food technology in the third year of the secondary Vocational veterinary school in České Budějovice. Students satisfaction with textbook will be verified using questionnaires.
Návrh učebního textu k výuce tématu Povrchová úprava dřevěného nábytku
Halouzka, Martin
Bakalářská práce se zabývá tvorbou didaktické pomůcky pro žáky a učitele středních a středních odborných škol v oborech Umělecký truhlář a řezbář, Uměleckořemeslné zpracování dřeva, příp. Truhlář. Cílem teoretické části je charakterizovat, popsat a zhodnotit význam i způsob využití didaktických pomůcek v práci učitele odborného výcviku. Metodou pro tuto část je sběr informací, jejich analýza, syntéza a komparace. Cílem praktické části je navrhnout a zpracovat učební text, sloužící k doplnění tématu Povrchová úprava dřeva. Zde jsou metodami práce využití poznatků z technických norem použitých materiálů, odborných doporučení a v neposlední řadě i vlastních mnohaletých zkušeností získaných při obnově stylového dřevěného nábytku. Výsledný materiál bude využit při výuce daného tématu u výše uvedených truhlářských oborů. Jedná se o určitý druh specializace v oblasti renovace povrchu nábytku z masivního dřeva. Podobné uplatnění může mít i v jiných formách vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.